Pequod Boat Tours is owned and operated by Marco Scaramuccia, a native of Levanto and longtime boat captain.  His lifelong dream of working at sea became a reality when he opened his tour company in 2000.  His pride and joy is the Pequod, a traditional Ligurian fishing boat (called a gozzo in Italian).  He has refurbished the boat for tours, and it is now a comfortable and spacious pleasure craft with an awning for shade and a sunbathing area at the prow.

Marco’s enthusiasm for this area and for the healing powers of nature is infectious, and a tour with him is unforgettable.  Contact us to book a spot.

And check out here below Marco’s legendary interview for Italian national television.  For English subtitles, click on the CC button.

Marco Scaramuccia è il proprietario di Pequod Boat Tours, nato e cresciuto a Levanto è capitano di lungo corso. Poter lavorare sul mare è sempre stato il suo sogno e nel 2000 è diventato realtà. La sua gioia e il suo orgoglio è il Pequod, un gozzo tradizionale ligure fatto in vetroresina e interamente ristrutturato per poter garantire la massima comodità e sicurezza ai passeggeri. L’interno della barca è spazioso, ha una tendina parasole e un’area a prua per prendere il sole su comodi cuscini.

L’entusiasmo di Marco per questo territorio e il suo amore per la natura vi contageranno rendendo il vostro tour con lui un’esperienza memorabile. Contattaci per prenotare un posto.

Per guardare l’intervista di Marco all’interno del programma ‘Geo&Geo’, cliccate qui.